کتاب از خوب به عالی

اثر جیم کالینز از انتشارات آوین - مترجم: ناهید سپهرپور-دهه 2000

خوب به بزرگ یک کتاب توصیف ویژگی های شرکت های ساخته شده است که جهش از شرکت های خوب به شرکت های بزرگ (عنوان نقطه است). اگر چه کالینز ادعا می کند که اکثر شرکت ها موفق به انتقال از خوب به عالی نمی شوند. بنابراین، چگونه یک شرکت را تعیین می کنید، گذار از خوب به عالی انجام شده است؟ کالینز تیمی از 21 محقق را که تجزیه و تحلیل مالی شرکت ها را مورد مطالعه قرار داد، جمع آوری کرد. از آن شرکت ها، کسانی که در آن رشد و موفقیت به مراتب فراتر از بازار یا صنعت به شمار می رفت، به عنوان بزرگواری شرکت شناخته شد.


خرید کتاب از خوب به عالی
جستجوی کتاب از خوب به عالی در گودریدز

معرفی کتاب از خوب به عالی از نگاه کاربران
این کتاب را در دو سطح یافتم. یکی از داده های مفید بود که کالینز و تیمش برای آنچه که برخی از شرکت ها واقعا عالی هستند را فراهم می کند. این یافته ها فقط در مورد کسب و کار نباید اعمال شوند - آنها همچنین می توانند به افراد، کلیساها و غیره اعمال شود. سطح دوم که من علاقه مند بودم همه سابقه شرکت هایی مانند Walgreens، Gillette و Kroger بود. واقعا شیک بود که ببینیم چطور میتونیم جایی که امروز هستیم. بسیار مفید!

مشاهده لینک اصلی
برخی از مفاهیم فقط در زمان برای من: Paradox Stockdale [مقابله با حقایق وحشیانه + ایمان به یک قطعنامه]؛ مفهوم Hedhehog [شناسایی - برای خود و یا برای سازمان خود - همپوشانی بین آنچه که شما را دوست دارم و یا علاقه مند است، آنچه شما می توانید بسیار خوب و جایی که شما می توانید ارزش اقتصادی را به ارمغان بیاورد)؛ چرخ فلک و غیره آن را توصیه می کنم برای دوره زمانی که تلاش برای رسیدن به خوب به بزرگ است. خود یا سازمان

مشاهده لینک اصلی
اگر شما به دنبال تعاریف فراگیر و نظریه متحد کردن همه چیز هستید، خوب، این پیشنهاد همه اینهاست و یک پل در بروکلین که می خواهد به شما ارائه دهد. اگرچه این کتاب اطلاعات جالبی دارد، آن هم پر از روابط است که توسط نویسنده به عنوان علت اعلام شده است، اما ممکن است در واقع فقط تصادفی یا همبستگی است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب عالی! خیلی از مشاوره ها و اصول خوب را درک می کنید. پس از خواندن کتاب و خواندن خلاصه ها و دیگر افرادی که می گوییم، کسانی هستند که ارزشمندتر به نظر می رسانند و اغلب آنها را مرور می کنند: خوب دشمن بزرگ است: شرکت های بزرگ رشد و موفقیت مداوم دارند که به مراتب بیشتر از بازار یا صنعت پیشی گرفته اند. برخی از آنها Abbott، Fannie Mae، Circuit City، Gillette، Kimberly-Clark، Kroger، Nucor، Philip Morris، Pitney Bowes، Walgreens و Wells Fargo هستند. عواملی نظیر غرامت مدیران عامل، تکنولوژی، ادغام و خرید، و تغییرات مدیریت تغییراتی را در پیشبرد فرآیند خوب به بزرگ بازی کردند. در عوض، افراد انضباطی، تفکر نظم و انضباط، و اقدامات نظارتی، مهمترین عوامل بودند. رهبران: رهبران بزرگ، ترکیبی از فرونشاندن شخصیت عظیمی با حل و فصل حرفه ای بی قید و شرط می باشند. آنها بر روی دستاوردهای شخصی متمرکز نیستند، بلکه بر روی ایجاد کل شرکت برای موفقیت (رهبری سطح 5: عزت نفس و فروتنی عمیق) متمرکز نیست. تالنت: استخدام و نگهداری افراد مناسب: فرایند تامین افراد با کیفیت بالا و با استعداد با قبل از اینکه یک استراتژی کلان بتواند توسعه یابد، باید توانایی های رهبری سطح 5 باید انجام شود. انتقال کارکنان و مدیران به طور بالقوه ناخوشایند به جایگاه های جدید، اما دریغ نکنید که کارکنانی را که به طور فعال مشغول به کار نیستند، حذف کنند. استخدام باید به تعویق افتد تا یک نامزد مطلقا مناسب شناسایی شده است. بهبود مستمر: درمورد واقعیت و واقعیت های سخت، با حفظ اعتقاد به توانایی موفقیت و پیروزی به عظمت. سرب با سوالات، پاسخ نمی دهد؛ مشارکت در گفتگو و بحث، نه اعمال زور؛ انجام تشنجات بدون سرزنش و ایجاد سازه های پرچم قرمز که اطلاعات را به اطلاعاتی تبدیل می کنند که نمی توانند نادیده گرفته شوند. Core: کار بر روی توانایی های اصلی: تعیین اینکه چه چیزی می توانید بهترین در جهان باشد و چه چیزی نمی توانید در جهان بهترین باشید؛ تعیین موتور موتور کسب و کار خود را؛ و تعیین آنچه شما عمیقا پرشور در مورد. فرهنگ: ایجاد یک فرهنگ خود رشته و خود انگیزه. هر عضو تیمی از میزان توانایی شخصی و عرض جغرافیایی برخوردار است که لازم است تا اطمینان حاصل شود که آنها بتوانند به اهداف پیش بینی شده شرکت بپردازند. فناوری: استفاده از تکنولوژی برای تسریع بخشیدن به توانایی های اصلی. کالینز ادعا می کند که شرکت های خوب به بزرگ به چشم انداز فناوری های جدید و در حال ظهور با همان محتاط و مشورت دقیق که همه تصمیم گیری های دیگر کسب و کار خود را مشخص می کند. انتخاب و تمرکز بر توسعه چند تکنولوژی که اساسا با سازگاری با نقاط قوت و اهداف خود سازگار است، مورد توجه قرار گیرند. پیشگفتار: حفظ تلاش مستمر: تبدیل از خوب به بزرگ در یک حرکت ناگهانی یا اقدام ناگهانی رخ نمی دهد. این یک روند طولانی است که نیاز به تلاش مستمر دارد. مدیران تصمیم گیری و اقداماتی را جهت تقویت و تضمین شایستگی های اصلی شرکت ایجاد می کنند که منجر به انباشت نتایج مثبت ملموسی می شود که به سرمایه گذاری و وفاداری کارکنان کمک می کند. ساخته شده به آخرین: از خوب به بزرگ به ساخته شده به تاریخ: تحقق این عظمت به یک شبه نمی آیند، بلکه نتیجه نهایی استفاده همسان از هفت اصل است.

مشاهده لینک اصلی
حتی اگر این کتاب بیش از 10 سال داشته باشد، مفاهیم هنوز هم مربوطه و راهنمایی در مورد چگونگی مدیریت موثر برای مسیرهای طولانی ارائه می دهند. پیروی از اصول می تواند کمک به مشارکت کارکنان بهتر و تشکیل یک استراتژی تجاری برای موفقیت باشد. مهم این است که توجه داشته باشیم که بسیاری از این مفاهیم تلاش می کنند و هیچ گلوله @ silk وجود ندارد @ که به طور ناگهانی یک شرکت شکست خورده را تبدیل به یکی از بزرگ می کند، اما نویسنده تلاش زیادی برای توضیح تفاوت های اصلی بین شرکت ها می کند در زمان خاموش (آنچه که او به عنوانfly wheel @ اشاره می کند) و کسانی که باقی ماندند راکد و یا درگذشتند. من برخی تحقیقات بیشتری انجام دادم و در حالی که اکثریت شرکت هایgood به@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ متوجه شدم که بسیاری از این شرکت ها تغییراتی را انجام دادند که از اصول مندرج در کتاب منحرف شدند. آیا این شرکت ها اگر این تغییرات را انجام ندادند، کاهش یافته اند؟ خوب هرگز به طور مشخص نمی دانید، زیرا تحقیق صرفا الگویی است و هیچ راهی برای اثبات علیت وجود ندارد. من می دانم این یک کتاب فوق العاده برای هدایت مدیران جدید است و آنها را در مسیر به رهبران عالی تبدیل می کند.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب از خوب به عالی


 کتاب ۲۵۱ ترفند در Microsoft Visual Studio 2010
 کتاب زرافه ی سفید
 کتاب آواز دلفین
 کتاب افسانه ی فیل ها
 کتاب آخرین پلنگ
 کتاب موفقیت در زمان رکود بازار