کتاب ایده عالی مستدام

اثر چیپ هیث از انتشارات آریانا قلم - مترجم: مجتبی اسدی-دهه 2000

این کتاب ترجمه یکی از پرفروش ترین کتابهای دنیای کسب وکار به نام Made TO Stick نوشته براردان هث می باشد. شما در هر موقعیتی که باشید حرف ها و ایده ها، محصولاتی دارید که می خواهید که به اثر گذارترین شیوه آن ها را طرح کنید. این کتاب شما با 6 کلید طلایی برای عالی و مستدام کردن ایده هایتان آشنا می شوید.


این کتاب سرشار از مثال‌های گوناگون از مشاغل و افراد گوناگون می‌باشد و همین ویژگی باعث شده است که طیف گسترده‌ی از مخاطبان را شامل شود و محدود به گروه، تخصص و سازمان خاصی نباشد.
در ارتباط با عنوان کتاب لازم به ذکر است از همان روزهای آغازین ترجمه این کتاب، انتخاب نام مناسب برای آن یکی از چالش‌های ذهنی ما بود ترجمه کلمه به کلمه عنوان آن چندان مناسب نبود و از طرفی آموزه‌های کتاب به ما تاکید می‌کرد عنوانی را انتخاب کنیم که غیرمنتظره، ساده و به یادماندنی باشد. نام‌های بسیاری پیشنهاد شد و در نهایت «ایده عالی مستدام» نامی شایسته‌تر دیدیم و آن را برگزیدیم.


خرید کتاب ایده عالی مستدام
جستجوی کتاب ایده عالی مستدام در گودریدز

معرفی کتاب ایده عالی مستدام از نگاه کاربران
چرا بعضی از ایده ها توی ذهن افراد می مونن و بعضی های دیگه به سرعت فراموش می شن؟ برای اینکه پیام ما موندگار تر بشه و با سرعت بیشتری بین مردم دهن به دهن بچرخه و فراگیر بشه، باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟
در یک جمله، ایده شما باید به صورت «یک داستان ساده غیرمنتظره احساسی عینی معتبر» باشه.
کتاب شش فصل داره که توی هر فصل یکی از این موضوعات رو شرح می ده و چگونگی درآوردن ایده خودمون به این غالب رو بیان می کنه. مثال ها و نمونه های زیادی هم آورده فهم موضوع رو ساده می کنه.


مشاهده لینک اصلی
کم گوی و گزیده گوی چون در، را ساده می آموزد.

مشاهده لینک اصلی
اگر نظریات من را دوست دارید، می توانید همه آنها را در وبلاگ من بخوانید! من همیشه به دنبال راه های یادگیری چیزهای جدید هستم، به خصوص به این دلیل که من به اهداف حرفه ای من نزدیک تر می شوم. در نتیجه، Ive بسیاری از کتاب ها را در این سبک @ self-help-for-business @ ژانر @ خواند. در این نقطه، من گاهی اوقات احساس می کنم که ایو قبل از خواندن همه توصیه ها. این کتاب به من تعجب کرد؛ همه اینها سرگرم کننده و سرگرم کننده بودند و همچنین آموزشی و تحریک کننده. من هر چیزی نو را یاد گرفتم و درس های مربوط به تجربیاتم را با هر نوبت صفحه یاد گرفتم. در کار تمام وقتم، محتوای زیادی را ایجاد می کنم. و من این کار را برای یک شرکت انجام می دهم که به طور معمول به عنوان \"خسارت\" \"بیمه\" درک می شود، که در واقع اساسا با هر کس دیگری متفاوت است. ما یک مدل تجاری و ساختاری داریم که مخصوصا برای رفع چیزهایی است که افراد در مورد بیمه ها نفرت دارند و ما به هدف هدایت و پرشور هستیم. ما یک داستان برای گفتن داریم و یک پیامی که با مردم صحبت می کند وقتی که (اگر) می توانیم کار خوبی را برای گفتن انجام دهیم. کار برای یک شرکت بزرگ بخش آسان (معمولا ...) است. دیگران را درک کنید و مراقبت کنید - این عظمت بخش سختی است. بنابراین بسیاری از نقل قول ها برای من به خانه می آیند. بعضی از این موارد عبارتند از: @ بخش سختی ایده هایی است که ممکن است واقعا مهم باشد، اما مهمترین ایده ای نیست.افرادی وسوسه می شوند که همه چیز را با دقت کامل، درست قبل از اینکه به آنها داده شود، بگویید شما فقط اطلاعات کافی برای مفید بودن، پس از آن کمی بیشتر، و سپس کمی بیشتر.برای برقراری ارتباطات ما موثرتر، ما باید تفکر خود را از چه اطلاعاتی که من نیاز به انتقال را تغییر دهید؟ به چه سوالی می خواهم مخاطبانم را بپرسم؟یکی از مهمترین دلایل نظریه شکاف این است که ما باید قبل از اینکه آنها را ببندیم، شکاف ها را باز کنیم. گرایش ما این است که مردم حقایق را بگویند. اولا، آنها باید درک کنند که به این حقایق نیاز دارند. به گفته لوئونتسین، این ترفند برای متقاعد کردن افرادی که به پیغام ما نیاز دارند، ابتدا به برخی از دانش خاصی که از دستشان بر می آید، برجسته می شود. @ این کتاب را از کتابخانه قرض گرفتم، اما فکر می کنم من قصد دارم نسخه چاپی را بخرم می تواند دوباره برجسته، سگ گوش، و مرجع آن بعد. این به من واقعا انگیزه داد تا به کار برگردد و سعی کند این توصیه را به عمل بگذارد. جای تعجب نیست که این کتاب به طور گسترده ای خوانده شده است. من آرزو می کردم که آن را تا به حال ندیده ام تا آن را بردارم!

مشاهده لینک اصلی
نوشتن: 4 ستاره؛ جامع: 3.5 ستاره؛ مفید: 3 ستاره؛ سرگرم کننده: 3 ستاره؛ مجموع: 3.5 ستاره؛ خط پایین: مبانی من قبل از شنیدن. من بیشتر از این انتظار داشتم. این کتاب درباره ایده های شماست، اما من مطمئن نیستم که پیام های نویسندگان گیر کرده باشند. من آنها را نوشتم، و هنوز هم باید بررسی و بررسی مفاهیم آنها را داشته باشم. این کتاب نقاط مفیدی دارد. با این حال، داستان ها (داستان ها) که آنها برای نشان دادن مفاهیمشان استفاده می کنند، تاریخی هستند و بسیاری از آنها را قبلا شنیده ام. من این کتاب را دوست داشتم تا تمرین های عملی بیشتری داشته باشم که به ما در ایجاد ایده های چسبنده خودمان کمک کنیم. به عنوان مثال، مگر اینکه شما به طور کامل به این موضوع جدید هستید، می دانید که برای دریافت پیام خود در سراسر شما باید پیام های اصلی را پیدا کنید - مهمترین چیزهایی که باید ارتباط برقرار کنید. همه چیز با پیام اصلی شما سازگار است. اگر چه نویسندگان در مورد پیام هسته صحبت می کنند و نمونه هایی از برخی از پیام های اصلی کسب و کار را در این کتاب ارائه می دهند، آنها یک تمرین عملی نیستند که به شما کمک می کند پیام اصلی خود را پیدا کنید. آنها به شما می گویند مهم است که شما آن را پیدا کنید، اما توضیح دهید که چگونه. کمی مفید ترین اطلاعاتی که در این کتاب در مورد پیدا کردن پیام اصلی پیدا کردم این است که ازWhy؟ @ تا @ وجود ندارد چون @ s @ left. این کتاب می تواند مفید تر باشد اگر از دانش خود استفاده کنند یک کتاب کار را طراحی کنید تا بتوانید ایده چسبنده خود را ایجاد کنید. در عوض، سر من پر از داستان ها و مفاهیم انتزاعی است که من باید خودم را به چیزی عملی تبدیل کنم. این کتاب مقدار زیادی پودرهای سوخاری است، اما من امیدوار بودم که آن را بخورم. من این کتاب را به عنوان یک مقدمه به دانش آموزان دبیرستانی توصیه می کنم. برای هر کسی که به دنبال فراتر از مبانی است، این کتاب برای شما نیست. من کتاب صوتی (ضبط عالی) را از کتابخانه عمومی تورنتو قرض گرفتم.

مشاهده لینک اصلی
این کتاب زبان آسان و ساده است، در واقع، هدف آن است. هرچند که برای خواندن خسته کننده، هرچند - به دلیل نحو و معنایی گرسنه، به هر حال - ثابت می کند که یک ابزار مفید برای رسیدن پیام های ما به @ stick است، به جای اینکه از جمجمه های مردم و به اتر رنج بکشد. شاید زمان آن برای اسنوهای زبان از همه اشکال، اندازه ها و رنگ ها باشد تا بتوانند اسب بالایی از خود بیرون بیاورند، جایی که هیچکس به آنها توجهی نمی کند و عصبانی می شود. به هر حال. من منحرف شدم. در اصل، نویسندگان ادعا می کنند که ایده های چسبنده دارای ترکیبی از 6 ویژگی هستند، به این معنی که آنها عبارتند از: SimpleUnexpectedCredibleConcreteEmotionalStory (فقط وانمود می کنم به خاطر ساختارهای صحیح موازی است که کلمه Story منشوری plz است و از هر گونه مسئولیتی برای این عدم تطابق کتاب ها اجتناب می کنم) من فکر می کنم با بیشتر آنچه که ادعا می کردم موافقم. هیت و هیت یک باتری از آمار ارائه می دهند که نشان می دهد زمانی که یک ایده خاص هیچ کدام از 6 ایده فوق ذکر نشده است، اساسا هیچ شکی نیست. من احساس می کنم بهتر است وقتی کتاب هایی مانند این نوعی از اقدامات مرتبط با زمینه را برای من انجام دهند تا برای اعمال اخلاق جدید من برای مثال، چگونه یک @ simple @ bullet را در داستان بکار می گیریم؟ آیا یک؟ من همچنین تعجب می کنم که چه هیت و هیث می گویند اگر من به آنها بگویم که تفکر مورد علاقه من ساده نیست، بتنی یا داستان نیست، زیرا این نوع تفکر باعث می شود پمپ خون و نفس من سریع تر شود. شاید، با این حال، یک ایده هیجان انگیز و یک چسبنده، همیشه یکسان است. در هر صورت، اگر شما در کسب و کار فروش ایده ها هستید، ارزش خرید را داشته باشید. و اگر شما در کسب و فروش ایده ها نیستید، در کسب و کار شما چیست؟

مشاهده لینک اصلی
من توانستم از استراتژی های سوئیچ برادران هیت استفاده کنم، بنابراین برای اولین بار کتاب (به خصوص از آنجایی که من یک نسخه از آن را داشته ام) خیلی طول کشیدم تا زمان زیادی طول بکشد. فرمت آنها ساده اما موثر است - به شما مراحل را برای رسیدن به یک هدف (در این صورت برای به اشتراک گذاشتن یک پیام که مردم به یاد می آورد)، و برای هر مرحله، را به چند زاویه ممکن تقسیم کنید و داستان های به یاد ماندنی را برای نشان دادن هر نقطه من در مورد همه چيز درباره چگونگي به اشتراك گذاشتن نتايج ارزيابي بهتر با چگونگي سازماندهي ما، باوجود تمركز بر ماموريت، مأموريتي را در اين زمينه داشتم كه اطمينان حاصل شود كه هر دو كارگر كه با همان تصميم گيري مواجه شده اند، همان انتخاب را انتخاب مي كنند. هر کتابی مانند این چارچوب یک چارچوب صریح است که مفاهیم و داستانها در جعبههای خود به طور مرتب باقی نمیمانند. برای مثال، روشن نیست که چرا یک مفهوم را دوباره به عنوان یک رمز و راز در زیر @ Unexpected @ و نه @ Story @ قرار می گیرد و یا به همین دلیل اضافه کردن جزئیات ملموس به داستان، نمونه ای از @ Credible، @ not @ Concrete است. که در آن زمان کتاب بیش از حد جریان یک جریان آگاهی را گذراند، و برادران همواره از توصیه های خود برای ایجاد یک هسته جامد پیروی نمی کردند. (هنوز مطمئن نیستم که تعریفی از @ Unexpected @ به اندازه کافی گسترده است تا درس های کتاب های درسی را شروع کند، @ چه شما فکر می کنید حلقه های زحل از خارج ساخته شده اند؟ و با پاسخ غیر منتظره به پایان می رسد، @ Ice-Covered گرد و غبار! @) گفته می شود که داستان ها در طول کتاب به خودی خود کتاب را ارزشمند می کنند؛ چرا که نویسندگان می گویند داستان شامل اخلاقیات است، اما اخلاقی هیچ داستان ای ندارد. حتی اگر این یک راهنمای شش گام احمقانه برای تأثیرگذاری بر دیگران نباشد، الزام به ارائه آن به شما در یک منطقه یا دیگری الهام بخش است. همچنین، بینش در مورد نفرین دانش به نظر می رسد واضح است، اما لازم است که در ذهن داشته باشیم.این کتاب به اندازه کافی جامد است که من خوشحال به آن محل در قفسه کار من در کنار سوئیچ، و من فکر می کنم در مورد آنچه می توانم درخواست دفعه بعد من نیاز به انتقال برخی از اطلاعات.

مشاهده لینک اصلی
من به شما می گویم که پیشاپیش: من این را به هیچ وجه از طریق آن خواندنی ندیدم، اما کتاب را برای ایده های اصلی آن نادیده گرفتم. بیشتر کتاب، ساخته شده به چوب، فقط توضیحاتی است که برادران چیپ و دین هیت با مدل SUCCESs تماس گرفته و کتاب را به راحتی حذف می کنند. SUCCESs برای ساده، غیر منتظره، بتنی، قابل اعتماد، داستان های احساسی است. گفتن داستان ها در مورد نگه داشتن آنها ساده و پیام است، اما از آنجا که ذهن ما به دلخواه جذب می شود، در مورد داستان شما می گویند چیزی غیر منتظره، حتی اگر این به معنی انتقال اطلاعات غیر معمول در مورد اشیاء، رویدادها و غیره آشنا مورد علاقه است. Concreteness در مورد پیوستن داستان که به مردم یا اشیای ملموس بگویید، یا اگر نمی توانید این کار را انجام دهید - زیرا شما در مورد یک ایده انتزاعی صحبت می کنید، می گویند - سپس از استعاره یا شبیه سازی برای ایده بزرگ که می خواهید در مورد آن صحبت کنید، ایده به نظر ملموس است همانطور که برای نامه نهایی در مدل SUCCESs، ایجاد اعتبار خود را برای مخاطبان به اعتماد به شما می دانید آنچه شما صحبت کردن و جذاب به احساسات (و همچنین، البته، منطق یا دلیل). در پایان کتاب ، Heaths شامل یک ضمیمه است که در آنها برخی از موانع را به مدل SUCCESs که آنها احساس می کردند که آنها در اولین نسخه از کتاب را ترک کرد. اینجا دو نفر هستند که با من مخالفت کردند. اول آن چیزی است که لعنت دانش می نامند. این جایی است که داستانپرداز بیشتر از مخاطبانش می داند و بنابراین با این موضوع بیشتر آشنا می شود نسبت به آنها. در ابتدای یک داستان باید وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود مخاطبان شما در همان صفحه همانند شما هستند. اگر شما نامعلوم هستید، کارگاه آن است. به این ترتیب، نظرات افرادی که به آنها اعتماد می کنید، افرادی هستند که نمی دانند داستانشان را درک کنند. مانع دیگر فقدان یک زبان مشترک است. این مربوط به مانع قبلی است، و دوباره، در مورد اطمینان از اینکه مردم می توانند در مورد آنچه شما صحبت می کنند را درک کنید.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب ایده عالی مستدام


 کتاب مارچ
 کتاب تسلی بخشی های فلسفه
 کتاب سیزده دلیل برای این که
 کتاب فروخته شده
 کتاب جوجو رو نیگا
 کتاب زندگی جعلی من